Loading...

Кратко описание на марката Diesel

Основателят на дизел Ренцо Росо започна да шие дънки на шевна машина на възраст от петнадесет години. Той използва шевната машина на майка си, за да произведе дънки с ниско каре, с дъно, което той сам ще носи и продава на приятелите си за 3500 лири. По-късно той посещава колеж по промишлено производство на текстил в Падуа.

През 1976 г. Rosso започва работа за производител на дрехи, наречен Moltex, който е собственост на Адриано Голдшмид. След като работи с компанията в продължение на две години, той използва заем от баща си, за да купи 40% дял в компанията, която променя името си на Diesel, и продава дънки под марката Diesel и много други . Росо купил интереса на Goldschmied към марката Diesel през 1985 г. за 500 000 долара, ставайки единствен собственик на компанията. Росо заяви, че е усвоил маркетинг от САЩ, творчеството от Италия и системи от Германия.

През 1990 г. Russ Togs, Inc. получи лиценз за търговия и дистрибуция на дизелови линии в САЩ и Мексико. Mitsubishi Co. получи лиценз за пускане на пазара и разпространение в Япония.  До 1991 г. Ръс Тогс излизаше от бизнеса и продаваше Дизел Спортни на Росо при прекратяване на лицензионната сделка. В резултат на разпадането на Ръс Тогс, създаването на произведени в САЩ дизелови продукти никога не се реализира, а вместо това Дизел постави своите произведени в Италия джинси и дрехи в американските магазини.  През 1992 г. Дизел стана спонсор на титлата на Световния състезателен супербайк. През 1995 г. Дизел стартира една от първите значими уебсайтове за търговия на дребно в модата, в която се намират изображения на всяка от колекциите му. Първите дизелови джинси, които ще се продават онлайн, бяха достъпни във Финландия и Швеция от 1997 г. След това отвориха виртуален магазин, който през следващата година позволяваше доставка на дома за други пазари. 

Магазин за дизелови двигатели в Краков, Полша

През 1996 г. Дизел отвори големи флагмански магазини в Ню Йорк, Сан Франциско, Рим и Лондон и започна да отваря други монобрендилни магазини за Дизел, за да увеличи продажбите си в отдели и други магазини с няколко марки на дребно. Откриха се и други водещи магазини (известни също като "StyleLabs"), включително магазини в Берлин, Барселона и Париж. [15] Дизел произвежда илюстрирани каталози за своите търговски линии. Компанията също спечели наградата Premio Risultati за най-добра италианска компания на годината от Института Боккони през 1996 г. [17] През 1998 The Wall Street Journal нарече Diesel „етикета на момента”.

Основателят на Дизел Росо започна да закупува допълнителни модни компании през 2002 г. под ръководството на компанията „Само The Brave“, в която Дизел е вкаран. Компаниите, закупени от Only the Brave, включват Maison Martin Margiela, Viktor & Rolf, Marni и лицензиращата компания Staff International. [18] През 2005 г. Дизел издава книгата „Fifty“ за петдесетия рожден ден на Rosso, илюстрирана история на компанията, с тираж от десет хиляди.

Продуктите на Denim's denim се произвеждат изключително в Италия, като много от неговите продукти се произвеждат от фабрики, закупени от други производители. Седалището му е в Бреганце и от 2005 г. има дванадесет международни филиали . От 2008 г. компанията е имала пет хиляди пункта за продажба в осемдесет страни, с 270 моно-маркови дизелови магазини. Самият Diesel притежава 170 от тях, а останалите са собственост на франчайзополучателите. Оборотът е над 1,3 млрд. Евро през 2009 г. , а до 2010 г. компанията има над 400 магазина. През 2012 г. основателят на Дизел Росо е за първи път включен в списъка на Forbes на милиардерите. През 2015 г. компанията организира изложбата Welcome to Diesel World в Шанхай, която представи преглед на историята на компанията, заедно с дебюта на колекцията. В Тел Авив се проведе още една изложба, която отбеляза двадесетата година на компанията в Израел.